sobota, 16 kwietnia 2016

Lata 1890 - 1910 w Wiśniowej cz. 1

Fragment metryki urodzin z 1889 r.
Nazwisko Dziedzic w XIX i XX wieku było popularne we wsi Wiśniowa. Przeglądając metryki kościelne każdego roku można było znaleźć po kilka urodzeń dzieci o tym nazwisku, czasami nawet o tym samym imieniu. Dlatego zabrałem się za solidną inwentaryzację tego nazwiska. Do przerobienia jest okres od 1810 roku do 1910 roku. Na razie po przerobieniu 20% metryk poniżej krótkie podsumowanie.
  

Część 1: Lata 1890 - 1910

Zacząłem inwentaryzację od lat najnowszych. W przerabianym dwudziestoleciu urodziło się 56 dzieci o nazwisku Dziedzic. Wśród tych osób 23 osoby były płci żeńskiej, a 33 męskiej. W tej chwili nie wiem ile z tych osób dożyło dorosłego wieku, bo nie analizowałem metryk zgonu. Czasami przy metryce urodzenia była współczesna adnotacja urzędnika stanu cywilnego o dacie i miejscu śmierci.

Wśród ojców dzieci obok mojego pradziadka Szymona, pojawiły się również osoby o imionach: Jan, Andrzej /Jędrzej/, Michał, Walenty, Marcin, Wawrzyniec, Kazimierz, Maciej, Józef i Franciszek. Na obecną chwilę nie jestem w stanie określić w jaki sposób są oni spokrewni z Szymonem.

Oto nazwiska panieńskie matek, które widnieją w metrykach urodzin: Sitowska, Łokieć, Skuza, Cyranowska, Misiak /Mysiak/, Podgórska, Siwek, Chachoń /Hachoń/, Góral (?), Tutak, Mydlarz i Kuza (nie jestem w stanie dokładnie odczytać tego nazwiska, może jakaś modyfikacja nazwiska Skuza).

Na zakończenie ciekawostka, w dniu 19 sierpnia 1897 roku przyszły na świat bliźniaczki Agnieszka i Salomea Dziedzic, córki Wawrzyńca i Marianny z domu Skuza.

Jak przerobię kolejne dwudziestolecie to o tym napiszę.

1 komentarz:

  1. Poszukuję rodziny mojego pradziadka Jana Maja.Widnieje on na panskiej liscie.Moja babcia Wiktoria Maj urodzona 008.12.192w Woli Malkowskiej.Czy jeszcze ktos zyje na tamtych terenach .Prosze o pomoc

    OdpowiedzUsuń