poniedziałek, 13 października 2014

Ogólnopolska Konferencja Genealogiczna w Brzegu

Sobotę spędziłem na Ogólnopolskiej Konferencji Genealogicznej w Brzegu. Konferencja dwudniowa, zakończyła się w niedzielę. Ja byłem tylko w sobotę. Przed zebraną publicznością prezentowały się osoby zrzeszone w towarzystwach genealogicznych (Wrocław, Opole), a także doświadczeni genealodzy już z jakimiś sukcesami. Poruszane były m.in. tematy o aplikacjach internetowych przydatnych do pracy genealogów.

Zachwalane było korzystanie z dysków wirtualnych, które zabezpieczają dane przed ich utratą z tradycyjnego dysku. Będę chciał to wkrótce wypróbować.

Ponadto zakupiłem wreszcie program Drzewo Genealogiczne, więc będę mógł tworzyć drzewa genealogiczne, które w formie graficznej będę mógł tutaj na blogu udostępniać. Na razie poświęcam czas na jego naukę, a po tym będzie trzeba uzupełniać dane, a już trochę ich jest. Wkrótce też napiszę recenzję tego programu.

Inną ciekawą sprawą o jakiej się dowiedziałem, a nie miałem wcześniej o niej pojęcia, jest to, że w sieci powstaje periodyk o tematyce genealogicznej More Maiorum, a w nim można znaleźć wiele cennych wskazówek na temat poszukiwań przodków. Do ściągnięcia w *.pdf-ie za darmo ze strony More Maiorum.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz