niedziela, 11 maja 2014

Koperty dowodowe i inne

KOPERTY DOWODOWE

Po tym jak dowiedziałem się, że istnieje coś takiego jak koperta dowodowa, w której można znaleźć m.in. stare dowody osobiste wraz ze zdjęciami, zacząłem dzwonić po urzędach gmin w poszukiwaniu kopert. Na początku dzwoniłem do gmin, w które były ostatnimi miejscami zameldowania przodków, co później okazało się błędem. Należy szukać w gminach, w których wydany został ostatni dowód osobisty. Z racji tego, że do roku 2000 dowodem była książeczka wydawana na całe życie i zmiana miejsca zameldowania nie wiązała się z wymianą dowodu, największą kopalnią materiałów będzie Staszów. Będzie jeszcze trzeba poszukać informacji w Bogorii, a także we Wrocławiu i w Szczecinie.
FOTOGRAFIE
Dzięki forum forgen.pl udało się naprawić zdjęcie dziadka Józefa. Zdjęcie obok. Czekam jeszcze na naprawę zdjęcia ślubnego dziadków Józefa i Stanisławy. Tak jak już pisałem kiedyś, mam poskanowanych kilka zdjęć dziadków, które również w wolnej chwili będę chciał naprawić.
ARCHIWUM PAŃSTWOWE
Pasowałoby w tym roku odwiedzić Archiwum Państwowe w Sandomierzu. Wizyta ta na pewno będzie bardziej owocna niż moja pierwsza wizyta. Podczas pierwszej wizyty pomimo spędzenia w pracowni ponad sześciu godzin, nie znalazłem wielu cennych materiałów. Dzisiaj już jestem przygotowany czego mam szukać:
  • 98 2 Malkowicka Pożyczkowo-Oszczędnościowa Kasa  1907-1923: Po cichu liczę, że w tym zasobie uda się znaleźć jakieś informacje na tematy pradziadka Andrzeja.
  • 254 0 Publiczna Szkoła Powszechna w Bogorii  1922-1944: Tam uczył się dziadek Józef. Podobno tylko dwie klasy, a pozostałe 5 klas kończył już po wojnie. Może uda się zdobyć jakieś świadectwo.
  • 343 0 Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Wiśniowej inwentarz 1955-1972: W zasobie tym znajdują się protokoły z sesji Gromadzkiej Rady Narodowej w Wiśniowej, w których dziadek Józef uczestniczył. W jednym z protokołów z 1969 roku może zostać ślad po dziadku.
  • 683 0 Komitet Miejsko-Gminny Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej w Staszowie inwentarz 1975-1986 oraz 728 0 Komitet Gminny Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej w Wiśniowej inwentarz 1973-1975: Z kwestionariusza osobowego, który udało się uzyskać z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wiem, że od 26 marca 1955 roku, dziadek Józef był członkiem Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Być może, w którymś  z tych dwóch zasobów będzie można odnaleźć coś na temat dziadka.
  • 907 0 Sąd Grodzki w Staszowie  1939-1944, 908 0 Sąd Grodzki w Staszowie  1945-1950, 972 0 Gminna Rada Narodowa w Wiśniowej inwentarz 1973-1977, 1044 0 Prokuratura Powiatowa w Staszowie  1955-1975, 1045 0 Prokuratura Rejonowa w Staszowie  1975-1981: Ogólnie liczę na to, że coś się znajdzie na temat dziadków.
PILCZYCA I ZBELUTKA

W dalszym ciągu oczekuję na odpowiedzi zwrotne z parafii w Starej Zbelutce i z parafii w Pilczycy.
WYWIAD

Tak jak pisałem, w końcu udało się przeprowadzić rozmowę ze stryjem Zdzisławem - najstarszym żyjącym z rodziny Misiurów. Dowiedziałem się wielu spraw, które kiedyś będę chciał wykorzystać do jakiegoś większego opracowania na temat rodziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz