wtorek, 23 lipca 2013

O mnie


Nazywam się Adrian Misiura. Urodziłem się 9 marca 1982 roku w Staszowie (woj. świętokrzyskie). Z zawodu jestem zarządcą nieruchomości.

Moja przygoda z genealogią zaczęła się dokładnie miesiąc temu kiedy urlopowałem się w rodzinnym Połańcu (powiat staszowski). Wizyta w Archiwum Państwowym w Sandomierzu "chodziła" za mną już od wielu lat, jednak dopiero przed miesiącem się tam wybrałem. Mieszkając w Krakowie (ok. 160 km od Sandomierza) nie miałem czasu jechać do AP Sandomierz. Czas ten znalazłem dopiero jak przeniosłem się do Wrocławia (ok. 400 km od Sandomierza!).

Dlaczego szukam przodków? Na nasza-klasa.pl ktoś założył konto o nazwie "Ród rodziny Misiurów", a jako zdjęcie profilowe dał okładkę książki, z której wynikało, że nazwisko Misiura nosiła szlachta z powiatu lidzkiego (miasto Lida, obecnie na Białorusi). To rozbudziło moją ciekawość. Wyobrażałem sobie, że może jestem jednym z tej litewskiej szlachty z okolic Lidy, jednak wizyta w AP Sandomierz zweryfikowała moje wyobrażenie o moich przodkach, ale o tym później...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz